למה ריאקט נייטיב?

ריאקט נייטיב זה העתיד של עולם האפליקציות. ומה שיפה בזה שהעתיד כבר פה. לפני שלוש ארבע שנים כשלקוחות היו מתנעניינים בפיתוח היברידי היינו צוחקים ושולחים אותם לחפש במקום אחר. אבל מה שנכון ל 2016 כבר לא נכון ל 2020.

ריאקט נייטיב של פייסבוק עשתה קפיצת דרך ענקית והיום אין טעם לפתח אפליקציות מידע לאפל בנפרד ולגוגל בנפרד. הבעיה שכל מערכת הפעלה יש לה את השפה שלה – גוגל ג'אווה ואפל עם סוויפט כך שזה אומר פיתוח כפול לאותה תוכנה בדיוק.

בנוסף פיתוח נייטיב לאנדרואיד ופיתוח נייטיב לאייפון הוא יקר ועוד יותר יקר לתחזק אותו. ניקח דוגמא קטנה נניח שיש לנו אפליקציה ואנחנו רוצים להוסיף כפתור פשוט ששולח מייל לבעל האפליקציה. בפיתוח רגיל בעולם הסלולרי אנחנו נצטרך שלושה מתכנתים לכך. מתכנת אנדרואיד, מתכנת אייפון ומתכנת צד שרת שידע לקבל את הפניה ולשלוח מייל.

בפיתוח היברידי עם ריאקט נייטיב אנחנו צריכים מפתח אחד שיטפל באפליקציות ומפתח שני שיטפל בצד שרת. חסכון של שליש מהעלות. וזה כמובן רק דוגמא פשוטה. אבל בדרך כלל התוספות לאפליקציה הם מורכבות וכך גם העלויות. לכן חיסכון של שליש זה המון כסף.

בנוסף קל יותר לטפל בבאגים כי שוב צריך לתקן רק במקום אחד ולא בשתי מקומות.

האם יש הבדל במהירות? בעיקרון כן אבל לא באמת מורגש. אפליקציות מידע המהירות נקבעת בהתאם למהירות של ה API שהשרת מחזיר. ככל שהתשובה תהיה מהירה יותר כך המידע יוצג מהר יותר באפליקציה.

מתי כן מומלץ לפתח נייטיב לאנדרואיד ונייטיב לאייפון? באפליקציות מורכבות שדורשות כוח מחשוב רב על גבי המכשיר. כמו משחקים לדוגמא שהמנוע הגרפי דורש הרבה כוח עיבוד ואז באמת רצוי לפתח אפליקציה לאנדרואיד ואפליקציה לאייפון בנפרד.

אבל באפליקציות מידע ששולפות מידע מהשרת ומאפשרות מניפולציה על המידע (עדכון / הוספה / מחיקה) .ריאקט נייטיב היא פתרון מושלם

דוגמא לפיתוח בריאקט ניטייב היא אפליקציית מדיק שפיתחנו. זו אפליקציית מידע ענקית לאייפון ואנדרואיד.

ריאקט נייטיב- מדיק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *